Czy jesteś gotowy wejść do świata cieni?

poznaj uniwersum serii o Morriam

Początek historii o Morriam

Pomimo, że ta historia ma swój początek o wiele wcześniej niż przedstawiona fabuła w pierwszym tomie to właśnie od momentu ucieczki z zamku młodej służącej o imieniu Morriam zaczyna się ta przygoda. Gdy śmierć zajrzała w przestraszone, zielone oczy naszej bohaterki zaplątany los postanawia zawrócić i torując sobie drogę na skróty odnaleźć właściwą ścieżkę. W tej opowieści nie raz przekonacie się, że jeśli coś miało się wydarzyć, to się dokona tylko w innym miejscu i czasie. To opowieść nie tylko o młodej uczennicy i jej nauczycielu ale również o samotności, wykluczeniu, tęsknocie i walce o swoje życie. Zapraszam do wejścia do świata cieni, tutaj nic nie jest oczywiste.

Bohaterowie pierwszego tomu!

Morriam iris cadaver

Marzycielka walcząca o swoją wolność. Żywiołowa, lekko zwariowana młoda dziewczyna obdarzona tajemniczym i rzadkim darem. Gdy spotyka na swojej drodze czarnoksiężnika jej los zmienia się bezpowrotnie. Pod okiem swojego mentora zaczyna doświadczać innego życia. Jak się okazuje wkrada się do niego zbyt wiele mroku i cienia. Uparta w swoich działaniach idzie wprost w łapska czekającego ją przeznaczenia.

Rutiel morrgaran

Czarnoksiężnik, wygnaniec, samotnik. Mieszka w małym drewnianym domku w Czarnym lesie nieopodal stolicy Morcado. Utkany z głębokiego mroku wciąż idzie naprzeciw przeznaczeniu. Los nie jest dla niego przychylny i przekreśla wszystkie jego plany. Szukając sensu swojego istnienia wyznacza sobie nowy cel, zostaje mentorem Morriam.

nemir valins

Strażnik bram zaświatów. Chowający się pod maską wesołego chłopaka, podrywacza skrywa nie jedną ranę z przeszłości. Idealista idący ze swoim moralnym kodeksem przez świat. Opiekuńczy i empatyczny stawia dobro dusz wyżej niż ludzkie życie.

Miejsce akcji

KRÓLESTWO MORCADO

STOLICA KRÓLESTWA – KILLAR – jest jedynym dużym miastem w królestwie Morcado. Otoczony wysokim murem jest podzielony na kilka dzielnic. Zamek króla Leona znajduje się na granicy z północnym murem otoczony naturalną fosą rzeki Saol. Miasto słynie z pięknego zamkowego dziedzińca z aleją dawnych władców królestwa oraz największym targiem w krainach.

CZARNY LAS – znajduje się za wschodnimi murami miasta Killar. Specyficzny, nazywany również “cierpiącym lasem” lub “wykręconym lasem” z powodu nienaturalnych rozmiarów i kształtu drzew. Jest gęsty i ciemny a panujący w nim klimat przyciąga liczne demony i zagubione dusze. To właśnie tam odnalazł swój dom pewien wygnany czarnoksiężnik.

 

KRÓLESTWO POTĘPIONYCH

OTCHŁAŃ – wymiar Królestwa potępionych zbudowany jest z trzech głównych kręgów.

Pierwszy krąg jest przejściowy a wyglądem przypomina suche, skaliste pustkowie, które nigdy się nie kończy. Panuje w nim bezmiar, a pomarańczowa poświata, która dominuje sklepienie tego kręgu jest znakiem zatrzymania czasu i daje złudne poczucie wschodu słońca.  Dusze muszą przejść pustkowie nasycając się magią Otchłani aby przejść do niższego kręgu.

Drugi krąg – wygląda niczym ruiny opuszczonego miasta i jest domem większości przebywających w Otchłani dusz. Panuje w nim wieczna cisza i bezruch. Po gruzowiskach snują się cienie – nieuformowane z dusz demony, które muszą nasycić się większą ilością magii Otchłani aby przeistoczyć się w demony wyższej kategorii.

Trzeci krąg – jest najbardziej dziki i niebezpieczny. W większości zamieszkiwany przez demony. Tam również znajduje się twierdza władcy Otchłani. W tym kręgu znajduje się Zgniły las – najważniejszy punkt kręgu. Przebywając w nim dusze na powrót stają się ludźmi. Czują chłód, ból, emocje. Potrafią płakać i oddychać. Jest to jednak jedynie iluzja wywierana przez las na duszę potępieńca.

W Otchłani zacierają się pozytywne emocje a dominują złe – dusza powoli zatraca się zapominając kim była za życia.

Portal do Zaświatów -
Brama strażników

Czym jest Brama strzeżona przez specjalnych wojowników? Kim są strażnicy i na czym polega ich profesja?

Brama jest rodzajem portalu do zaświatów, innego wymiaru do którego przechodzą dusze po śmierci. Strażnicy bramy dzięki noszonej w sobie iskrze magii, którą mogą przekazywać sobie od pokoleń mają dar otwierania przejścia do zaświatów. Dzięki specyficznej iskrze, która pochodzi po części od ich przodkini Orghlaith nazywanej również Złotą Panią potrafią po śmierci człowieka przeniknąć jego ciało, wyjąć z niego duszę i wysłać przez bramę do zaświatów.

Pomimo, że w książce pojawia się na razie tylko jeden z wymiarów – Otchłań, jest jeszcze jedno Królestwo Zmarłych. Jeśli Otchłań to dom potępieńców to czym jest drugi wymiar świata zmarłych?

Ghrain – nazywana w legendach doliną szczęśliwie śpiących. To świat jak nazywają ich mieszkańcy krain – prawych i honorowych o jasnej linii losu. Skąd zatem strażnicy wiedzą gdzie posłać duszę, do którego wymiaru?

Brama wysyła dusze do wymiaru bez porozumienia ze strażnikiem. Dzięki pierwszemu dotykowi ducha z płynną taflą portalu magia sama wybiera gdzie posłać zmarłego. 

Istnieje również pewne prawo, które jasno określa przynależność do konkretnego wymiaru. Nazywane mrocznym piętnem, z którym człowiek się rodzi i jest drogowskazem dla takiej bramy. Posiadają ją wszyscy z mrocznym darem. Mroczne piętno można również nabyć podczas życia lub zostać przekazane przez potępionego w jedną noc na 500 lat.

Co się dzieje z duchem gdy strażnik nie odprawi rytuału przejścia przez bramę? Duch po pewnym czasie sam uwolni się z ciała i zostanie uwięziony w świecie żywych. Sam nie ma możliwości przejścia przez bramę.

dalsze losy Morriam

Po burzliwym zakończeniu pierwszej części, którą lubię nazywać “Prologiem” do właściwej historii zaczyna się prawdziwa walka z przeznaczeniem! Bohaterowie idąc ścieżką, którą wyznaczył im los wciąż mają wrażenie, że błądzą, a zamiast polepszać swoje położenie jeszcze bardziej je komplikują. Pani przyszłości czuwa nad wszystkim a to co wymyśliła aby naprawić poważny błąd z przeszłości może przerosnąć nawet tak silne osoby jak Rutiel.

Bohaterowie drugiego tomu!

Juliet Jelitris

To dwudziestotrzyletnia dziewczyna, która przybywa do Killar wraz z rodzicami aby rozpocząć nowe życie. Zazwyczaj wesoła i pogodna, uprzejma i życzliwa dla ludzi. Wrażliwa i empatyczna podchodzi do życia optymistycznie. Jest piękną blondynką o niebieskich oczach z mądrym spojrzeniem. Czuje w sobie dar, którego nikt nie dostrzega co powoduje, że pomimo dużych ambicji kończy na niechcianym stanowisku z upierdliwą podwładną. Jej droga krzyżuje się z losami głównych bohaterów a oni sami wkrótce przekonają się, że pojawienie się tej dziewczyny w ich życiu przyczyni się do dużych zmian w nich samych.

Galen Zutrilen

Wesoły, lekko zrzędliwy staruszek. Jego profesją jest alchemia chociaż w przeszłości parał się bardziej niebezpieczną magią. Kim był i co robił na razie dla prawie wszystkich jest tajemnicą. Jedyną osobą, która zna niektóre sekrety Galena jest Rutiel, jego były uczeń. Dawny mentor czarnoksiężnika jest ciekawski i żądny przygód. Lubi mieć wszystko pod kontrolą. W Killar pojawia się niespodziewanie i dziwnym zrządzeniem losu natrafia na Rutiela akurat w czasie gdy ten ma poważne problemy. Czy to przypadek?

Freja Tess

Piętnastoletnia młoda adeptka sztuki zielarstwa a do tego wróżbitka! Mieszka z babcią w wiosce Vittor gdzie pod okiem swojej surowej ale i kochanej mentorki uczy się fachu. Jest przebojową, upartą rudowłosą dziewczyną idącą własną ścieżką nie zważając na konsekwencje swoich decyzji. Gdy na progu  jej domu stanie czarnoksiężnik zrobi wszystko aby przeczucie, które dyktuje jej trzecie oko wróżbitki, się wypełniło!

morriam i rutiel

Królowa Morriam władająca Otchłanią i Rutiel obecny radny królestwa Morcado. Czy ich ścieżki przetną się jeszcze przed śmiercią czarnoksiężnika? Pomimo, że tych dwóch ciągnie do siebie a myśli wciąż zaprzątają im chwile spędzone przed nocą krwawego księżyca nie są w stanie podjąć kroków, które by ich do siebie zbliżyło.  Wszystko do czasu gdy w Killar rada magów decyduje się na wyprawienie święta zmarłych w siódmą rocznicę katastrofy dnia oczyszczenia. Jak skończy się ten ceremoniał?

Dodatkowe informacje o Uniwersum!

jądro Otchłani

O czwartym kręgu Otchłani dowiadujemy się w drugim tomie przygód Morriam. Ten ostatni i najgłębszy poziom Królestwa Potępionych jest zamknięty i odizolowany od reszty ze względów na zamieszkiwane w nim demony.

Krąg ten wyglądem przypomina głęboką jaskinię. Na kamiennych ścianach widać pomarańczową łunę a w powietrzu unoszą się malutkie iskry ognia, którego nie widać.

Tunel jaskini jest długi a droga monotonna. Przemierzając ścieżkę czwartego kręgu ma się wrażenie czyhającego za zakrętem niebezpieczeństwa, który nigdy nie nadchodzi.

Na końcu znajduje się jądro wymiaru. Jest niczym aktywny wulkan. To tam znajduje się więzienie jednego ze Stworzycieli i karmicieli świata – Chaosa. Jego magia tworzy połowę świata stworzonego prawie dwa tysiące lat temu.

azyl czarnoksiężników

Zamek Carraig Ghear – azyl, dom a zarazem siedziba i akademia wszystkich magów posiadających mroczny dar. Nad wszystkimi trzyma pieczę Książę, który od pokoleń stoi na czele wszystkich czarnych magów.

Zamek położony jest na Mglistej przełęczy otoczony wysokimi górami, położony na wyspie wokół Martwego jeziora.

Martwe jezioro jest miejscem pochówku zmarłych z mrocznym darem, którzy zasłużyli na ten przywilej. Ich ciała są trawione przez wody a duch  trzymany przez wodne demony hibernuje na dnie jeziora. Przez ulatniającą się do wody magię z dusz wejście do wody powoduje śmierć.

 

początki krain

Dawno temu w przestworzach między wymiarami spotkały się dwa byty o podobnej potędze. Była to Jasność i Ciemność. Spotkawszy się zaczęli się smakować, poznawać i tańczyć. Ich połączenie zrodziło świat. Mieszanina magii i jej oparów zaczęła się przeistaczać  i dawać życie innym bytom tego wymiaru. Powstały żywioły a z nich  ludzie i zwierzęta, którzy osiedlili powstałą Krainę.

Pierwszymi istotami powstałymi z magii była Elliaris – kobieta zrodzona z mroku i Morgan – mężczyzna powstały z jasności. Kolejni utworzeni z żywiołów byli bliźniacy. Z wody i ziemi zrodziła się Orgthaith oraz z ognia i wiatru Lorcan.

Z miłości, która połączyła Elliaris i Morgana zrodził się syn, Gabhan posiadający jako pierwszy płynną iskrę zatopioną w oczach. Lorcan wiedziony zazdrością o szczęście Morgana u boku Elliaris zamknął go w innym wymiarze bezpowrotnie. Tak powstało sklepienie nad Krainami. Elliaris poznawszy prawdę zemściła się pozbawiając Lorcana życia a Orgthaith kradnąc iskrę magii jasności wyłowiła swoją wolą jego ducha i posłała go do Otchłani stając się tym samym pierwszą strażniczką Bramy. Tam powstało drugie sklepienie Krain.

Chaos widząc istoty stworzone i obdarzone iskrą poczuł gniew. Oskarżył ludzi o kradziesz jego tchniania i postanowił wszystko unicestwić. Jego woli sprzeciwiła się Jasność. W walce o życie stworzonych istot odsuwa go od Krain i zamyka w Otchłani  w czwartym jego kręgu. Tworzy specjalny klucz – pieczęcie, które nie tylko będą chronić Krainy przed Otchłanią, mrocznymi istotami Chaosu ale również nie pozwolą wydostać się Panu Ciemności na wolność.

Tworzy trzy pieczęcie a kluczami do jego złamania zatapia w krwi i iskrze wybranków – strażników.  Strażnicy się zmieniali z pokolenia na pokolenie aby zawsze ktoś dzierżył ten obowiązek. Tożsamość strażników jest tajemnicą z jednym wyjątkiem. Pozostała dwójka wie o istnieniu drugiego filaru – potomku Maga Morgana, który założył w górach azyl dla podobnych dla siebie i jest jednym jawnym dla pozostałych strażników, kluczem do pieczęci.